domingo, 30 de marzo de 2014

DIEZ AÑOS DESPUÉS DEL 11-M Y FLORENTINO PÉREZ DEU ANYS DESPRÉS DEL 11-M I FLORENTINO PÉREZ



Hace una década del mayor atentado terrorista en suelo del Estado español. Una década con daños colaterales que quizá serán irreparables. Irreparables por que víctimas inocentes lo han sufrido, y no me refiero sólo a los muertos y sus parientes, sino a los que han sufrido una repugnante campaña de acoso y descrédito general sin merecerlo, dirigida por cuatro iluminados al servicio de oscuros intereses, varios de ellos periodistas de medios poderosos. 



Uno de ellos ha dejado de ser director del periódico que dirigía, y aun se vanagloria de lo que hizo durante los años de su gestión. Otro, venido a menos por que abandonó la emisora de radio en donde estaba y fundó otra, más modesta, también se vanagloria de lo que hizo y sigue haciendo. 



Y ellos siguen diciendo que las pruebas estaban manipuladas, que fue ETA la auténtica autora de todo, que fue una conspiración para echar al PP del poder, incluso que servicios secretos extranjeros actuaron para ello, sobre todo Marruecos y Francia, deseosos de poner a Zapatero, gran admirador de la cultura francesa... Pilar Manjón, que perdió a su hijo en uno de los trenes arrasados por las bombas, ha sufrido ataques y difamaciones de esta gente, a la cual muestran como la “mala” y ellos mismos se muestran como “perseguidos”. 





Y hay un grupúsculo extraño llamado Peones Negros, que aun se sigue manifestando cada 11-M al lado de la Estación de Atocha, montando un púlpito allí, con micrófono y altavoz, y adornado con la bandera española, cuyo orador habla como si sólo él estuviera en posesión de la verdad. Lo curioso es que siguen con sus discursos, pese a que los que les escuchan son poquísima gente, y la mayoría son transeúntes que pasan por allí y van a algún tren de Cercanías o esperan el autobús, que les miran como si fueran algunos de esos excéntricos que piden un donativo para alguna Iglesia evangélica. Ellos mismos son una caricatura, les he visto alguna vez cuando yo salía de algún tren.



Por otro lado, hay un personaje llamado Florentino Pérez, Presidente de un conocido club de fútbol y de baloncesto, el cual hace pocas semanas, en el programa de Jordi Evole “Salvados”, habló con una soberbia y una prepotencia inenarrables de varios temas que no tenían que ver con lo deportivo, sino con sus negocios particulares, ya que él es Presidente de ACS, la famosa empresa constructora. 



Ninguneó a varios políticos que denunciaban sus chanchullos inmobiliarios (Gaspar Llamazares y Matilde Fernández), y negó el favor que tiene de muchos poderosos y políticos, ya que él ha convertido el palco del Estadio Santiago Bernabéu en un lugar para hacer negocios, aunque él, como dije antes, lo niegue (José María Aznar, cada vez que va a ese palco, parece que él es el Presidente madridista y no Florentino). Llegó a exigir el indulto para el corrupto José María Del Nido, ex Presidente del Sevilla (al cual ya ve reinsertado), halagó la reforma laboral de Rajoy y llegó a decir “Los niños de África pasan hambre y sólo tienen al Real Madrid”. Sí, como si eso les diera de comer, al presumir de que su club aporta valores al mundo. Hay maneras más elegantes de decir eso. El Barça también aporta valores al mundo, pero sabe que los niños africanos quieren comer ante todo, lo de disfrutar con los goles de Leo Messi vendrá después.


DEU ANYS DESPRÉS DEL 11-M I FLORENTINO PÉREZ



Fa una dècada del major atemptat terrorista dins el territori de l'Estat espanyol. Una dècada amb danys col laterals que potser seran irreparables. Irreparables perquè víctimes innocents ho han patit, i no em refereixo només als morts i els seus parents, sinó als que han patit una repugnant campanya d'assetjament i descrèdit general sense merèixer-ho, dirigida per quatre il luminats al servei de foscos interessos, alguns d’ells periodistes de mitjans poderosos. 


Un d'ells ha deixat de ser director del diari que dirigia, i encara es vanagloria d’allò que va fer durant els anys de la seva gestió. Un altre, vingut a menys perquè va abandonar l'emissora de ràdio on hi era i va fundar una altra, més modesta, també es vanagloria d’allò que va fer i continua fent. 


I ells continuen dient que les proves estaven manipulades, que va ser l’ETA l'autèntica autora de tot, que va ser una conspiració per fer fora el PP del poder, fins i tot que serveis secrets estrangers van actuar per a això, sobretot el Marroc i França, desitjosos de posar a Zapatero, gran admirador de la cultura francesa... Pilar Manjón, que va perdre al seu fill en un dels trens arrasats per les bombes, ha patit atacs i difamacions d'aquesta gent, a la qual mostren com la "dolenta" i ells mateixos es mostren com a "perseguits". 




I hi ha un grupuscle estrany anomenat Peones Negros, que encara es continua manifestant cada 11-M al costat de l'Estació d'Atocha, muntant un púlpit allà, amb micròfon i altaveu, i adornat amb la bandera espanyola, l’orador parla com si només ell estigués en possessió de la veritat. El curiós és que segueixen amb els seus discursos, tot i que els que se’ls escolten són poquíssima gent, i la majoria son transeünts que hi passen i van per agafar algun tren de Rodalies o s’hi esperen l’autobús, que se’ls miren com si fossin alguns d'aquests excèntrics que demanen un donatiu per a alguna Església evangèlica. Ells mateixos són una caricatura, els he vist alguna vegada quan jo sortia d'algun tren.



D'altra banda, hi ha un personatge anomenat Florentino Pérez, president d'un conegut club de futbol i de bàsquet, el qual, fa unes setmanes al programa de Jordi Évole "Salvados", va parlar amb una supèrbia i una prepotència inenarrables de diversos temes que no havien de veure amb d’allò esportiu, sinó amb els seus negocis particulars, ja que ell és President d'ACS, la famosa empresa constructora. 


Va ignorar a diversos polítics que denunciaven els seus tripijocs immobiliaris (Gaspar Llamazares i Matilde Fernández), i va negar el favor que té de molts poderosos i polítics, ja que ell ha convertit la llotja de l'Estadi Santiago Bernabéu en un lloc per fer negocis, encara que ell, com vaig dir abans, ho negui (José María Aznar, cada vegada que va a aquest llotja, sembla que ell és el president madridista i no pas Florentino). Va arribar a exigir l'indult per al corrupte José María Del Nido, expresident del Sevilla (al qual ja veu reinserit), va afalagar la reforma laboral de Rajoy i va arribar a dir "Els nens de l'Àfrica passen gana i només tenen al Reial Madrid". Sí, com si això els donés de menjar, en presumir que el seu club hi aporta valors a tot arreu. Hi ha maneres més elegants de dir això. El Barça també aporta valors a tot arreu, però sap que els nens africans volen menjar abans de res, el de gaudir amb els gols de Leo Messi en vindrà després.

No hay comentarios:

Publicar un comentario